Kontraktstillverkare i Sverige.
På Eviderms temadag "Rakt in i huden" den 16 februari fick vi veta mycket om vad som händer inom området.
Marie gav exempel på kontraktstillverkare i Sverige som man kan anlita om man vill ha produkter under eget varumärke, "private label". Ge gärna kommentarer på fabrikernas möjligheter! Kanske saknas några fabriker?
På Eviderm finns expertis om man behöver hjälp med innovativa formuleringar, effekt- eller säkerhetsstudier.
Kommentera gärna:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
forskaren » Marginell påverkan på haven, men gigantisk på kosmetiken, om osakligheten får råda! : ”Läs i Science! https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969717328..”
-
marie » Ny regel 21 för medicinteknik. Vad kan den innebära?: ”Regel 21 Produkter som består av substanser eller kombinationer av substanser s..”
-
fiskaren » Marginell påverkan på haven, men gigantisk på kosmetiken, om osakligheten får råda! : ”Nu har Sverige notiferat wto. http://www.inmetro.gov.br/barreirastecnicas/pontof..”
-
Rolf Hilden » Slut på otydlighet om vad dermatologiskt / kliniskt / oftalmologiskt testad betyder. EU vägleder (No: ”Vem som helst kan testa vad som helst. Det viktigaste är vilket resultat testet ..”
-
dansken » David förlorade mot Goliat. Ifrågasätt inte Läkemedelsverket. : ”Kanhända kan även Danmark och Miljöstyrelsen influera till vad som krävs? Läs h..”
Bloggarkiv
Länkar
- Ögonfransserum och försäljningsförbud.
- Läkemedelsverket, solskyddprodukter 2010
- Mattilsynet, Norge, solskydd 2010
- Solskydd, översiktsiktsartikel
- Läkemedelsverkets tillsynsplan 2013
- Ftalater i urinen
- Smink ingen giftfälla
- Säkerhet titandioxid
- Säkerhet nanopartiklar
- Titandioxid kan skydda ketoprofen
- FDA varnar om kosmetika
- Cocktaileffekter. Nordiska Ministerrådet.
- Barn och parabener
- Solskydd i USA. FDA publicerar. 2011
- EU kommissionen om common criteria för claims publ 11 juli 2013
- Läkemedelsverket - konserveringsmedel och barn
- EU om ansvarsfull marknadsföring
- Guide för säkerhetsvärderingar av kosmetika.
- Generella kriterier för markandsföring av kosmetika på svenska.
Etikettmoln
rosacea hår patent översättning vitaminer denaturering skrubb jk aluminium aftonbladet poster färger märkning mikroplaster daisybeauty surber silkon in cosmetics hundar export etanol dernalex cyklopentasiloxane tatuering antioxidanter hudvård cosmetics desinfektion apgi ftalater beauty claims onaturligt trender nyheter saluförbud publikationer läkemedel vetenskap djurförsök utbildning säkerhetsbedömning evidens "forskningslarm" ingredienser kosmetika regelverk läkemedelsverket marknadsföring eviderm i media konserveringsmedel reflektioner solskydd nanopartiklar medicinteknik opinion vilseledande barriärfunktion fda silikoner myndigheter healthy skin torr hud parabener nagellack in vitro awards lactobaciller usa mikrobiom vårtfri plaster adress eviderm allergenius barn clean barrier media vårtor farmaci hemsida hupenetration in silico sccs apoteket kosttillskott varningstexter mjukgörande krämer galenik adress alkohol
Creative Concept är specialist på att utveckla private labels inom kosmetik och har ett nätverk av 39 auditerade leverantörer som kan tillgodo se alla behov inom kosmetik.
Björn